Popular Posts

Wednesday, December 14, 2011

ROslan Hj Mansor,apakah akan ikut jejak Musli Oli


Kerana tidak tahan dengan sepak terajang politik di Kota belud, sdr Roslan Manshor,mantan pegawai eksekutif Majlis Daerah dan pemimpin muda dalam UMNO KB,akhirnya telah mula menegur pucuk pimpinan UMNO Kota belud.

Dalam satu kenyataannya yang diturut dimuatkan dalam blog Kelapamawar.Blogspot, Sdr Roslan dikatakan tidak berpuashati dengan perangai seorang pemimpin politik veteran di Kota Belud yang suka melaga-lagakan pemimpin dengan menaja seorang pegawai kerajaan sebagai calon pada Pilihanraya akan datang.

Muraikb turut memetik kenyataan Sdr Roslan itu seperti yang dipostkan dalam Blog Kelapamawar.Blogsopt;

"....Sebagai ahli UMNO yang setia kepada parti saya merayu supaya pihak-pihak yang cuba melaga-lagakan pemimpin UMNO Kota Belud sempena menjelangnya pilihanraya ke 13 ini supaya menghentikan perbuatan tersebut. Terutama sekali percubaan mempengaruhi pegawai-pegawai kerajaan kononnya pegawai tersebut tersenarai calun Barisan Nasional dalam PRU ke 13 nanti.

Perbuatan ini lazimnya akan dilakukan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab setiap kali menjelangnya pilihanraya berlaku. Perbuatan ini boleh menjejaskan keutuhan dan kekuatan Parti UMNO. Justeru itu saya juga mengesah pihak pimpinan pusat agar memantau kegiatan ini sebelum ianya menjadi duri dalam daging dalam UMNO.


Kekadang ada juga pegawai-pegawai kerajaan yang termakan umpan si pengadudomba ini sehinggakan dia lupa pada kedudukan sebagai pegawai kanan kerajaan, disamping menjejaskan peluang masa depannya dalam kenaikan pangkat di masa akan datang."...


Muraikb menyarankan kepada sdr Roslan supaya mengikut jejak Musli Oli yang mengisytiharkan dirinya keluar dari UMNO dan menyertai PKR beberapa hari lepas di satu rapat umum Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kota Belud. Muraikb rasa sudah sampai masanya sdr Roslan memikirkan untuk keluar dari UMNO setelah beberapa lama berjuang dalam parti itu tetapi tidak memperolehi apa-apa untuk menjadi pemimpin di KB.

Muraikb percaya jika sdr Roslan keluar UMNO dan menyertai PKR, beliau akan menjadi calon PKR di Tempasuk melawan bosnya Datuk Musbah Hj Jamli. Sebelum inipun Datuk Musbah sudah ditolak oleh suku Iranun. sdr Roslan yang mempunyai kekuatan dari segi sokongan Iranun dan Bajau, juga boleh mendapat sokongan padu dari kadazandusun kerana beliau mempunyai kekeluargaan yang ramai dari suku tersebut.

PAS dan PKR di Kota belud tentu akan berbangga jika sdr Roslan keluar dari UMNO. Kita tunggu apa keputusan sdr Roslan mengenai saranan Muraikb ini.


1 comment:

Anonymous said...

silakan ikut mo klu mau masuk dlm karung...

PERHATIAN

MURAI.KOTA BELUD TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DIUTARAKAN MELALUI LAMAN SOSIAL INI. IA PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN YANG TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKAN PRINSIP BLOGGER MURAI.KOTA BELUD. SEMUA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DI SIARKAN MENAJDI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKUAN ITU SENDIRI.