Popular Posts

Monday, April 22, 2013

KEKALAHAN MENGHANTUI RAHMAN DAHLAN

"sudah tiba masanya" , "ini lah masanya" , malah orang-orang UMNO dan BN Kota Belud sendiri mengunakan ungkapan pembangkang di sabah " ini kalilah' kepada Rahman Dahlan yang di calonkan semula di daerah Kota belud sebagai wakil parlimen P169. Rahman akan bertembung dengan Munirah majilis PKR dan dua wakil dari parti bebas yang di katakan salah seorangnya di taja oleh pemimpin tertentu bagi merundumkan jumlah majoriti undi kepada Rahman seterusnya menenggelamkan karier politik sebagai Ahli Parlimen Kota Belud.



persoalannya kenapa dan mengapa ramai orang-orang Kota Belud khususnya menyatakan ketidakpuas hatian kepada Rahman tidak kira secara sembunyi mahupun secara terangan. kelantanagn mereka bukan perkara biasa kerana sebelum ini BN kota belud tidak menggalami krisis seperti ini kepada mana-mana wakil BN yang di pertandingkan. perkara ini sangat menghantui pemimpin seperti Rahman yang ramai melabelkan sebagai pemimpin "ego" dan "double standard" merentasi pemimpin sedia ada. adakah Rahman ini menunjukan "taring muda" di daerah ini kerana dia sudah pasti akan di calonkan kembali pada PRU 13 ini?

pada hematnya murai.kb, sebenarnya Rahman tidk meletakan kepentingan orang-orang kota belud sebagai perkara nombor satu dalam kepimpinannya. kepentingan yang murai.kb maksudkan adalah rasa hormat pada Ahli bahawan UMNO termasuk kepentingan aktiviti turun padang kepada rakyat kota belud. oleh yang demikian, timbul rasa tidak puashati kepada pemimpin ini dan mula wuujud perasaan yang tidak sepatutnya tumbuh dalam semangat seperjuangan.

murai.kb tidak mengharap kekalahan dan juga kemenangan kepada Rahman pada PRU ini tetapi apa murai.kb harapkan adalah kesedaran pada diri dunia mana yang di pijak untuk melangsungkan karier politik beliau, justeru itu, rahman akan mengetahui apa sebenarnya yang hendak di beri tumpuan yang lebih utama sepanjang melakar sejarah di tanah pekan kota belud. ini kalilah rahman..!!!

2 comments:

Anonymous said...

ramai pemimpin UMNO yang dengki dengan prestasi beliau yang mereka sendiri tidak dapat jangkau...termasuk kau sendiri...

AHamed said...

Saya percaya penyokong/pengundi BN tidak ikut emosi. Mereka lebih sayang parti drp pemimpin. DUN tempasuk menyaksikan pertukaran ADUN antara TSPAM dgn DMHJ. tidak yimbul masalah. Yg heboh hanyslah pembaca FB yg hanya 30%. 70% lagi tiada FB. Saya sendiri menentang pencslonan DARD dlm FB. Tapi bila beliau di kekalkan, lebih baik sokong DARD drp PR.

PERHATIAN

MURAI.KOTA BELUD TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DIUTARAKAN MELALUI LAMAN SOSIAL INI. IA PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN YANG TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKAN PRINSIP BLOGGER MURAI.KOTA BELUD. SEMUA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DI SIARKAN MENAJDI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKUAN ITU SENDIRI.