Popular Posts

Friday, March 4, 2011

AHLI PARLIMEN KOTA BELUD BUAT HAL ATAU MUSLI OLI YANG BERAGENDA?


Muraikb sempat mengikuti perbahasan di FCB mengenai kenyataan Datuk Rahman yang mahu supaya kerajaan persekutuan memperuntukkan perbelanjaan khusus untuk kaum Bajau-Samah di Kota Belud pada tahun ini. Muraikb ada juga membaca keratan akhbar tersebut. Antara yang begitu lantang mengkritik kenyataan Datuk Rahman itu ialah blogger sensasi Kelapa Mawar.(klik di sini:http://kelapamawar.blogspot.com/) Dengan bersandarkan kepada hujah dan pandangan positif, kebanyakkan pendapat yang dikemukakan adalah tidak bersetuju dengan kenyataan Datuk Rahman Dahlan itu.

Kecuali Musli Oli yang seolah-olah ada agenda tersembunyi membuat penjelasan demi penjelasan meskipun penjelasan itu kabur dan tidak boleh diterima. Ketika Muraikb duduk minumpagi tadi di restoran di KB, muraikb sempat menanyakan hal ini kepada rakan-rakan. Dan seperti yang muraikb jangkakan ramai yang juga tidak bersetuju dengan kenyataan Datuk Rahman itu. Sebab nampak sangat tidak menghargai sokongan masyarakat lain. Suku lain di Kota Belud tentu akan terguris hati bila membaca kenyataan Datuk Rahman itu selaku ahli parlimen Kota Belud yang dipilih oleh rakyat.

Muraikb masih tertanya-tanya, adakah Datuk Rahman yang buat hal atau Musli Oli yang beragenda?...

1 comment:

Sniper said...

Salam,

MKB, yang tidak bersetuju tu majoriti ka?

PERHATIAN

MURAI.KOTA BELUD TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DIUTARAKAN MELALUI LAMAN SOSIAL INI. IA PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN YANG TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKAN PRINSIP BLOGGER MURAI.KOTA BELUD. SEMUA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DI SIARKAN MENAJDI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKUAN ITU SENDIRI.