Popular Posts

Tuesday, July 26, 2011

AIR BERSIH KB MENGHARAP PRU13 DI PERCEPAT

seringkali paparan berkenaan dengan permasalahan air bersih di daerah kota belud di perdebatkan di laman-laman blog dan facebook, namun masalah ini masih lagi berada di tapuk yang lama tanpa perubahan. peruntukan demi peruntukan lalu di umumkan oleh pemimpin tempatan, akan tetapi masalah tetap membelenggu kebajikan masyarakat yang semakin muak dengan perangai dan janji manis pemimpin berkenaan.

ramai di kalangan masyarakat kota belud mendakwa, kedatangan pendatang baru DARD di daerah ini akan membawa satu transformasi kepimpinan golongan muda, namun dakwaah itu meleset jauh di persimpangan kota. DARD sebenarnya mempunyai agenda tersendiri berkenaan kepimpinan di daerah kota belud, strategi politik mula di hidu oleh penganalisa politik juga parti pembangkang sebagai musuh politik di daerah ini. perjanjian menyelesaikan masalah bekalan air bersih mula di abaikan tanpa merasa malu kepada masyarakat yang di janjikan.

sekali lagi akan kita melihat pertaruhan pilihan raya umum ke 13 yang semakin hangat mendekati rakyat. persiapan menghadapi perang politik oleh Datuk seri Najib semakin rapi di diadahkan di setiap pelusuk kawasan. media memainkan peranan menyebarkan berita. namun di kota belud persiapan PRU13 hanya di lihat sebagai pencaturan kunu pemimpin terdahulu yang menagih kemenangan kepada rakyat. sekali lagi telinga rakyat akan di pekak kan dengan janji bekalan air bersih utnuk selesaikan. mulut di tutup dengan wang politik mengharap kemenangan. kempen mempengaruhi minda rakyat di mula praktiskan.

saya berani mengatakan bahawa, bekalan air bersih ini akan menjadi salah satu manifesto pemimpin yang tidak tahu malu selain isu minyak di daerah ini menjelang PRU13 nanti. walaupun isu lapuk namun aura kemenangan ada pada nya. walau bagaimana pun, pemimpin serupa ini jangan alpa dengan golongan muda cerdik pandai yang mula hilang kepercayaan terhadap kepimpinan yang di pamerkan. adakah bakal pemimpin akan dapat mengembalikan kepercayaan dahulu nya untuk meraih sokongan golongan ini? dan adakah PRU13 akan mampu merealisasikan impian rakyat kota belud yang selama ini mendambakan bekalan air bersih??



No comments:

PERHATIAN

MURAI.KOTA BELUD TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DIUTARAKAN MELALUI LAMAN SOSIAL INI. IA PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN YANG TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKAN PRINSIP BLOGGER MURAI.KOTA BELUD. SEMUA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DI SIARKAN MENAJDI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKUAN ITU SENDIRI.