Popular Posts

Friday, March 12, 2010

BETULKAH R.H.M CALON PRU13?

Dalam pengawasan nujum pak belalang baru-baru ini, murai.kb sempat bertemu dan berbincang tentang calon yang bertanding dalam PRU13 nanti, antara nama bakal calon yang di sebut oleh pak nujum ialah, roslan hj manshor, tajul radim, phkruddin dan musli oli. Namun antara nama calon yang di sebutkan itu, saya tertarik dengan sdr roslan, kerana, bukan setakat bakat kepimpinan beliau tapi bakat mesra rakyat yang semula jadi.

Namun dalam penilik kan nujum, dia mengatakan kepada murai, bahwa sdr roslan susah untuk menjadi wakil rakyat. Saya terkejut lantas bertanya dengan 1001 satu persoalan, perbualan kami berbunyi :-

murai.kb : pak nujum, kenapa sdr roslan susah untuk di angkat menjadi wakil rakyat?
Pak nujum : roslan ini jika di pandang dengan mata kasar, beliau memang berbakat dan mempunyai masa depan yang cerah dalam politik, akan tetapi beliau seorang yang menjaga periuk nasi sendiri, itu yang membuatkan beliau susah untuk memancing undi rakyat.
Murai.kb
: seingat murai, roslan adalah seorang yang berdedikasi kepada rakyat, tapi kalau betul tilikan nujum itu, maka ini menyukarkan perjuangan nya dalam politik.
Pak nujum :
pertama sekali roslan akan menjaga periuk nasi nya, keluarga terdekat nya dan baru lah rakyat.
Murai kb :
adakah itu benar pak nujum?
Pak nujum : ya, ini realiti, saya sendiri pernah berurusan dengan beliau, boleh di katakan saya yang bertungkus lumus menyediakan kertas kerja suatu projek, tapi bila projek itu Berjaya, se sen pun saya tidak menikmati nya, bukan saya minta duit dari nya akan tetapi, sekurang kurang wang kopi ada untuk menghilangkan penat dan lelah saya yang membantu beliau.
Murai.kb :
oh, baru murai mengenali secara peribadi roslan hj manshor ini.
Pak nujum ; pak nujum mengharap, kelemahan yang ada pada roslan dapat di atasi dengan baik untuk menjadi pemimpin yang berdedikasi dan tulus.
Murai.kb :
murai pun mengharap benda yang sama wahai pak nujum. belalang.

Perbualan di kota raya itu membuatkan murai dalam delima kerana, murai tidak menyangka semua itu, bagi murai, itu Cuma provokasi dari pak nujum, roslan adalah calon PRU13 yang berkebolehan. Murai sangat mengharap supaya sdr roslan ini menjadi wakil rakyat,kerana murai berpendapat sdr roslan adalah pemimpin warisan datuk musbah yang berjiwa rakyat.

3 comments:

Pahlawan iranun said...

salam simurai

sy dgr jg sdr roslan ini akan bertanding pada PRU13 nti. kta tgok sapa jaguh rakyat lah nti.

setahu sy, sdr roslan tdk mementingkan diri seperti pak nujum ckp itu. sy tgok dia ok, tp ini hanya pandangan sy lah, lg pn sy tdk lah begitu rapat dgn beliau.

MO pn bertanding juga, tp sy rasa dia ini tiada kaki tembirang adalah. klu org kuat dia DSSK tolong, itu tdk di nafikan klu dia menang nti. menang pn bukan semua orang suka dia.

phkrudin dan tajul pn, ok juga, diorg calon iranun, selain roslan. satu saja pesanan pahlawan iranun, biar kalah dgn bermaruah jgn menang hilang maruah. kemenangan yg betul2 tdk melibat kan kuasa, pengaruh dan wang sesiapa tapi kemenangan yg di undi rakyat atas pemilihan mereka..bye simurai.

Murai.KB said...

salam pahlawan iranun

terima kasih kerna memberi respone yg baik..murai pn sependapat dgn sdr, menang biar bermaruah..


-murai.kb-

Unknown said...

bohong!! mana ada roslan hj manshor pentingkan diri sendiri..dia bukan jenis macam itu, dia seorang yang berkebolehan.

memang kalau dekat sudah dengan PRU, macam-macam orang cakap dengan pemimpin politik. sabar saja lah.

PERHATIAN

MURAI.KOTA BELUD TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DIUTARAKAN MELALUI LAMAN SOSIAL INI. IA PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN YANG TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKAN PRINSIP BLOGGER MURAI.KOTA BELUD. SEMUA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DI SIARKAN MENAJDI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKUAN ITU SENDIRI.