Popular Posts

Friday, January 29, 2010

SMK TAUN GUSI II


Daerah Kota Belud sekali lagi mendapat peruntukan pembinaan sekolah menengah taun gusi II yang bertapak di kg keguraan, dengan ini jumlah sekolah menengah di kota belud menjangkau 6-7 buah sekolah, namun sedikit terkilan kerana sejumlah sekolah yang ada di KB ini, semua nya hanya memfokus kan sekolah akademik semata mata, hanya sekolah menengah agama tun said sahaja yang berlatarbelakang kan sekolah agama.

tiada satu sekolah agama pun yang di bina di daerah KB bagi bertujuan melahirkan generasi pelajar yang berilmu dan bertaqwa. di harap suatu masa kerajaan akan membina sekurang kurang nya satu buah sekolah agama di daerah KB bagi memudahkan pelajar dan ibubapa untuk memilih sekolah mana yang sesuai dengan potensi dan bakat yang ada.

dengan itu juga ibubapa tidak lagi menghantar anak anak mereka ke sekolah agama di luar daerah kota belud ini, sebagai contoh di sekolah agama inanam dan sekolah agama papar. harap di ambil perhatian yang sewajarnya.

2 comments:

Datu pitung said...

salam sdr murai.kb

terimah kasih kerna sudi berkunjung ke blog saya..

ulasan: saya bersetuju dgn isu yang sdr utarakan, sekolah agama tulen tiada di kota belud, kebanyakan sekolah menengah biasa sahaja.

saya sebagai wakil belia sangat setuju dngn pembawaan sdr ini. teruskan....

Murai.KB said...

slm datu pitung

terimah kasih atas kunjungan dan ulasan datu.

PERHATIAN

MURAI.KOTA BELUD TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DIUTARAKAN MELALUI LAMAN SOSIAL INI. IA PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN YANG TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKAN PRINSIP BLOGGER MURAI.KOTA BELUD. SEMUA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DI SIARKAN MENAJDI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKUAN ITU SENDIRI.