Popular Posts

Friday, November 26, 2010

LAMAN WEB PPUBKB USANG TANPA UPDATE

Jika sebelum ini seorang facebooker bertindak menyuarakan peranan ketua pemuda sdr baharul sawi yang mengetuai barisan kepimpinan pemuda di kota belud sesi 2008/2011 amat menduka-cita kan golongan pemuda di daerah ini telah menarik banyak penghujah dan pembidas dalam konsep pencanggahan idea. Namun saya tidak mengambil pendirian untuk membuat lanjutan dalam isu yang serupa, tapi dalam ruang yang ada ini saya tertarik, juga merasa kecewa apabila melayari ruang sesawang PPUBKB yang usang lama tanpa di update bagi golongan muda di daerah ini mengikuti aktiviti yang di jalankan juga yang ingin di anjurkan tidak menampakkan akan ada keberlangsungan sebarang aktiviti pemuda di daerah ini. Sungguh memilukan hati jika perkara sekecil ini di abaikan oleh exco yang berperanan. Apakah perkara ini terlepas pandang atau di sengajakan dengan alasan kesibukan kerja seharian?

Golongan muda di kota belud, tidak salah saya katakan telah terdedah dengan penggunaan teknologi komputer di rumah, di institusi, mahupun di cyber. Laman sesawang sesuatu jabatan atau persatuan membolehkan golongan ini mengakses pelbagai maklumat, juga membolehkan ruang yang luas di internet ini juga membolehkan mereka mengeluarkan idea dan pandangan terhadap permasalahan yang timbul. Meneliti system media baru PPUBKB di daerah ini, proses pengupdatetan berada dalam peringkat ‘lambat” dan kurangnya informasi terkini yang terpapar. Apakah guna di tubuhkan exco unit media baru PPUBKB dalam organisasi ini yang juga sebagai webmaster yang berperanan dan bertanggungjawab di dalam pengupdatetan laman ini? Jika memberi alasan unit media baru tidak mempunyai masa, saya syorkan kepada sdr ramilkhan adsin untuk letak jawatan sebagai webmaster juga ketua unit media baru, dan gantikan kepada seorang yang betul komited dengan tugas dalam politik.

Golongan muda yang berada di luarkan kawasan daerah ini tidak dapat mengikuti sepenuhnya perkembangan dan aktiviti PPUBKB yang di jalankan mahupun yang di rancang untuk di anjurkan. Saya tidak mengambil pendekatan untuk mempertikai tanggungjawab sdr baharul dalam konteks ini tapi seseorang yang berjiwa merdeka juga akan terkeluar kata untuk mempersoalkan peranan sebagai ketua pemuda dalam menyelia anak buah dalam menjalankan tugas mengikut bahagian jawatan yang di sandang. Pemuda UMNO di kota belud adalah ikon kepada generasi ini, namun jika kepimpinan yang di tonjolkan sebegini rupa, maka di manakah kualiti kepimpinan golongan ini yang bakal meneraju kepimpinan di daerah kota belud mahupun di peringkat nasional?

Jika ahli PPUBKB tidak mentransformasikan “style kepimpinan”, merasakan bahawa golongan muda di daerah ini akan menggangap ahli PPUBKB atas kapasiti jawatan semata bukan tanggungjawab sebagai ahli yang di lantik. Amat menduka-citakan golongan muda di daerah ini jika perkara ini di biarkan berterusan. Dalam masa yang sama, perkara ini akan menghakis kualiti dan keyakinan pemimpin lama terhadap kepimpinan golongan muda apatah lagi rakyat di luar sana.

28 comments:

ROJOKOBOG said...

Salam murai,
Ada kebenaran apa yang murai katakan, tranformasi minda golongan belia pemuda harus diambilkira untuk memantapkan kepimpinan masa depan.
Agaknya barisan kepimpinan Pemuda UMNO KB sibuk dengan berbagai program sendiri di akhir tahun ini..WALLAHHUALLAMBISSAWAB.

Unknown said...

sy juga merasa ada kebenaran nya murai. sdr ramilkan ini sibuk cari projek kejar sana, kejar sini. kalau terlampau sibuk, bagi orang lain urus. senang cerita.

Unknown said...

bahrur pun sama juga, tiada guna pegang jawatan ketua pemuda, makan projek ratus ribu, cakap tiada projek..puuurrraaahh!!!!!

Datu pitung said...

SALAM MURAI

saya juga sependapat dengan sdr rojokobog. golongan belia harus di ambil kira dlm proses pemantapan kepimpinan muda di kota belud akan datang.

Unknown said...

Lidah yang panjangnya tiga inci boleh membunuh manusia yang tingginya enam kaki.

renung2 kan.

DATU SI RENGIT said...

inilah ba kita ini.....terlampau kejar projek lah hingga terlupa akan tugas kita....saya setuju dengan ulasan dlm blog ini soal saudara ramil ini no komen tapi kata si kwn wartawan...lidah boleh kasi mati manusia oooooooo....hebat2.....

tapi ndak ka kita tahu kerana tamak haloba dan gila kejar projek sana sini hingga lupa tanggungjawab juga boleh membunuh manusia....apatahlg tugas atau tanggungjwb yg dipikulnya itu berkaitan dengan kemaslahatan masyarakat...fikir2 kan lah....

DATU SI RENGIT said...

na manyukung aku ba ini....knp si ramilkan kena slh sbb di boss ba....kawin dua tpi tiada akal juga..tamak saja dia tau...samalah dgn si idris kisab...berangan mau jd YB...

Bijak dlm bodoh ba diaorg ini...konon bijak sdh berpolitik..diaorg ndak sedar ba ini yg diaorg ini jd kuda tunggangan YB2 yg lain....konon dgn talam dua muka diaorg ini boleh kasi bodoh2 itu YB2 yg ada skrg...kasian ba diaorg ini kalo b,ckp mcm pendita bijak pandai padahal diaorg ini kendati barupa najis lembu....

sedar2 ba sdh kamu itu...satu keturunan nti org caci saja...

Sniper said...

saya rasa hairan bin ajaib hanya kerana blog tidak update pun jadi satu isu yang saya nampak ramai yang berminat untuk menjadikannya isu besar seperti saudara pendikar dan datu si rengit...cuba kalian utarakan idea yang lebih bernas bagaimana untuk memajukan diri, keluarga dan masyarakat untuk perkongsian ilmu secara ilmiah bukan seperti sembang kedai kopi yang sama seperti tin kosong yang kuat berbunyi tapi tiada isinya...

saya rasa murai patut cari isu lain daripada isu yang remeh seperti ini...seperti sudah ketandusan idea untuk mengisi blog...yang tukang respon pun (pendikar dan datu si rengit) macam api disimbah petrol...belum muzik belum berbunyi, lagu sudah dinyanyikan....

Murai.KB said...

Saya rasa ini bukan perkara remeh seperti sniper katakan,ini melibatkan imej pemuda di kota belud. bukan sahaja kpd peringkat negeri tapi kpd kerajaan pusat. bila online nya sesuatu laman, semua dan seluruh negara dapat mengikuti nya. jika tdk di udpate, umpama tda pengendali dan tda aktiviti yang di diadahkan. jika ada yg mempertikai pemuda lembab dari segi sumbangan dan aktiviti, ramai pula bersuara mengatakan si pulan bin pulan bohong dan sebagainya. tapi jika ada ruang laman ini di update dgn aktiviti yng di jalankan ppubkb sepanjang kepimpinan nya. maka adakah yang mengatakan kepimpinan pemuda di daerah lembab macam ketua nya.

sebenarnya jika di teliti ini melibatkan kualiti kepimpinan muda di kota belud terutama ketua pemuda, bagaimana ia memimpin ahli di bawah organisasi nya untuk bekerja. bukan kah ini perkara memalukan jika sebaliknya. isu ini memang kecil tapi impak nya besar jika tidak di fikirkan.

ini adalah kritikan dalam kepimpinan tidak melibatkan ketandusan idea dan sebagainya. saya sebagai pengendali blog ini hanya memaparkan yang perlu di fikirkan dan perlu di perjuangkan.

DATU SI RENGIT said...

bangang juga si sniper nie...otak ada kah...benda mcm tu pun tk le fikir....mau juga kena terang satu2....

berak tak cuci ba si sniper ni....nie mesti kaki ampu si ramilkan ni....mau projek juga ka....! piraaaaaaaaah...

Sniper said...

siapa yang bangang ni datu si rengit? macam kau yang bangang ni....tidak tahu diam2 jangan menyampuk...tutup mulut tu, bau betul nanti orang muntah.....

P/S : hahahahahaha....bangang betul..

BELUM PENDEKAR said...

Salam semua,

1. Saya perhatikan artikel si murai ni pun sudah agak lama tak di update dengan artikel baru... Dah jadi mcm laman web PPUBKB yang Murai komen itu lah pula ni... Sudah kejangkitan barangkali.... Sebab itulah saya selalu kata, jangan hanya nampak kelemahan orang, kita juga tidak dapat lari dari melakukan kesilapan atau kelemahan yang sama. Sekarang ni, artikel murai mengenai laman web PPUKB itu tidak ubah umpama "senjata makan tuan".. apa tidaknya, kata orang lain lama tidak update web, sendiripun lambat atau lama juga update blog.. apa bezanya?..

2. Atau, barangkali si Murai ini sudah kekeringan idea... maklumlah, selama ini pun isu yang Murai bangkitkan itu-itu saja.. maknanya, isu yang diulang-ulang... Ala Murai, takkan itu saja kemampuan mu Murai...

Pak Cik Kordi, tolong bagi ulasan mengenai perkara ini...
hehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehe

Salam
BELUM PENDEKAR

Murai.KB said...

salam sdr belum pendekar

hanya dua tiga hari belum sy memaparkan penulisan baru, sudah di katakan begini, sebelum ini pun aliran paparan blog saya memakan masa paling lama pun seminggu.sy minta sdr ikuti blog sy sepenuhnya baru tahu bagaimana aliran paparan di blog saya. laman ppubkb berapa lama tak update? jangan buat perbandingan yang orang menggangap sdr dungu (pinjam ayat BP)mgkn saya rasa sdr sakit hati dgn saya kerana selalu mempertikai kewibawaan TSPA. maafkan saya sdr berkata demikian. penulisan memerlukan penelitian yang sempurna, bukan seperti komen yang hanya mengikut sedap hati saja. penulisan saya hanya kepada pembaca dan pembaca sepertii sdr sy alu-alukan kerana setiap kritikan sdr dlm penulisan saya memberikan sedikit sebanyak jawapan kpd pembaca yg lain terutama dlm isu TSPA. nak tahu penulisan saya...tunggu..!

Sniper said...

Salam Kekanda BP,

nampaknya satu orang lagi sedia masuk jerangkap samar....lagi2 TSPA..memang murai sedang dalam kesangsian...

kalau kewibawaan TSPA dipertikaikan memanglah tidak masuk akal....siapa kau murai untuk mempertikaikan kewibawaan TSPA?..PM?..Sultan? TYT?..apa yang murai pertikaikan tentang kewibawaan TSPA?..

janganlah mempertikaikan kewibawaan orang jika diri sendiri tidak berwibawa....

P/S: penampilan tidak menggambarkan kewibawan

Sniper said...

naah...lps ni si pendikar dan datu si rengit pasti akan komen...pertahankan si murai..betul atau tidak kita tunggu........

PAK CIK KORDI said...

oleh kerana BP sebut nama saya maka saya muncul dlm blog si murai mulut celupar ini..

si ramilkan sibuk dia buat lobi projek..jadi tdk sempat buat update lama web pemuda KB..

sebenarnya saya dengar..ketua pemuda sebelumnya blm bagi pasword kp ketua pemuda skrg..sbb itu laman web bkenaan tdk dpt di update..

tapi jadi hairan juga ya BPknp tak buat lama web baru..kan itu pemuda Umno Kb..kalau mcm kami dgn BP ni tak ada blog pun tak apa kerja mengomen sahaja.hahahhahahahhahahahhahahhahahahahahahahhahahahah..

DATU SI RENGIT said...

sniper nie da start masuk mengampu dah nie...gila talak ba dia nie...baru kentut mungkin dia nie...baru aje belajar menulis dah mula tunjuk punggung...cuci tahi tak bersih soal kita pula...

makan tahi lah sniper...bodoh tk tahu nilai tulisan org...ko siapa juga mau pertahan si TSPA ....sniper....sniper...bagus ko cermin diri dulu lepas tu jumpa si BP belajar cara tulis dan nilai tulisan org lain.....DSR bgi kredit sama kau lah.....proooooooot bau lah kentut DSR tu...hhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhaaaaaaaaaaahhhhaaaaaaaaaaaaaaaaabangang tahap siput dah dia nie.......

Sniper said...

apa sdah saya cakap memang betul.....

DSR....prrrooooooottt..nah kau..

Datu Si Rengit ni mmg buta kayu...begini lah org yg tidak pernah pandai memang tidak kenal akan orang bodoh...yang makan tahi tu kau lah...sebab kau belum lap tahi dimulut kau patutlah orang tahu..lap dululah...saya ini hari2 berdepan dengan cermin..kau yang tidak sedar diri sebenarnya...kau meludah ke atas..memanglah kena muka kau sendiri...itu barulah nama dia bodoh....kau maki orang,..memang patut pun kau kena maki....kalau orang mcm kau ni tidak payah bagi reverse psikologi..buang masa saja...bagus maki teruslah...ptuuuiiii......(itu meludah ke bawah...belajar tu..)

Sniper said...

DSR...orang macam kau senang kena provokasi...fikiran terlampau sempit....orang suruh kau makan tahi kau makan juga..kenapa kau makan?..sebab kau kena provokasi...hahahahahahahaha...

P/S: artikel ini tidak pelu disokong kerana berunsur maki..hahahahahah

Sniper said...

DSR cakap pasal gila talak...apa kaitan???..adakah itu orang pandai?..memanglah bah itu orang Bodoh sebab tiada kaitan apa yang dia maksudkan gila talak dengan laman web ppukb....hahahaha...sudahlah malas mau layan orang betul2 bodoh...sesat...

BELUM PENDEKAR said...

Murai,

Tiada apa yang saya mahu sakit hati dgn sdra. Kalau alasan sdra kononnya saya sakit hati kerana sdra komen TSPA itu lah, jwpn saya begini... Saya tidak perlu merasa sakit hati walau banyak manapun komen sdra thdp TSPA kerana semua orang tahu, kebolehan TSPA jauh lebih hebat dan besar. Benar kata adinda Sniper, siapakah sdra untuk mempertikaikan kebolehan TSPA... Pada saya, sdra tidak ubah umpama seekor burung di dalam hutan belantara jika dibandingkan dengan keupayaan TSPA. Kalau sdra seorang boleh memberi komen kepada TSPA, saya boleh cari seratus atau seribu yang memuji kebolehan beliau termasuklah pemimpin politik pembangkang.

2. Maka itu, memberikan alasan bongok untuk mempertahankan diri kononnya blog sdra tidak spt lam an web yang sdra kecaman tsbt membuktikan bahawa sdra ini memang "demikian" lah adanya.... Sdra kata penulisan memerlukan penelitian, tetapi apa yang saya lihat tulisan sdra tiada fakta pun... Kalau itulah penelitian yang sdra maksudkan... Memang sah lah.... Sdra memang tutttttt.......

3. Mengaku sajalah sdra sudah kekeringan idea... Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahaha

P/s : PCK saya suka komen sdra..... Mana sudah kana saya yang takut hantu tu ahhhh... Si pendikar itu... Sudah pingsankah?... Takkan takut sampai pingsan sdra...

Salam
BELUM PENDEKAR.

BELUM PENDEKAR said...

Salam,

Kalau tidak salah saya, Ada penulis mengatakan bahawa blog beliau hanya dua tiga hari saja tidak di update. Tetapi, sehingga sekarang, blog berkenaan juga masih belum Ada penulisan baru... Barangkali, benarlah penulis ini masih meneliti agaknya... Hehehehehe.... Marilah kita tunggu apakah hasil penelitian penulis ini kelak... Adakah isu yang dipaparkan itu adalah isu baru, ataupun masih menyanyikan lagu lama yang sebenarnya telahpun banyak dijawab. Marilah juga kita tunggu, apakah quality penulisan penulis yang merasa dirinya bijak ini.

Oh ya, penulis ini juga mengatakan bahawa ..... Komen hanya mengikut sedap hati saja.... Kalau itulah hakikatnya, maka jelaslah bahawa apa yang ditulis oleh penulis ini mengenai pemimpin kb khususnya DSSK dan TSPA yang merupakan "komen" semata-mata adalah mengikut sedap hati juga.

Kahkahkahkahkahkahkahkahkahakahkahkah...

Salam.
BELUM PENDEKAR

Murai.KB said...

saya sekali lagi mendapat provokasi tepi jalan lagi murahan. maafkan saya, minda saya tidak akan terganggu dengan provokasi seperti ini.

Unknown said...

si belum pendikar ini panguntaman ban tau, da aku komen tawag-tawag enyan ngaran aku tau..kasitan aya madtai. lalek enku ngari yan sa talumpam kiabulugan tantu ngari yan aya. taru yan kalek ku su mangalek, pakakala aku tau..hahahahaha..tuna nah ta bah belum pendekar sa kota raya. enlaienta su mama antua mabager mamalagui..seratus meter bu kena mawatan..hahahahahaha

belum pendekar macam tahi lalat saja mulut dia.hahaha..hantu..hahaha..tapi jang kamu org, belum pendekar ini TSPA..tapi aku tidak takut TSPA itu, pengkhianat bangsa iranun baitu. sanggup menjual maruah bangsa demi harta dia. eh mcm mahu muntah saja, busuk sungguh perangai..


bye-bye belum pendekar@hantu@TSPA hahahahahahahahahahahahahahahahaha

BELUM PENDEKAR said...

Komen tepi jalan?... Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah... Komen murai agaknya komen yang tengah jalan barangkali.... Hehehehehehehehehe...

Salam
BELUM PENDEKAR

BELUM PENDEKAR said...

Aikkkk.... Takkan marah sdra pendikar.... Saya tau sdra tidak takutkan TSPA, tapi sdra takutkan HANTU bukan... Hahahahahahahahahahaa........ Spt soalan adinda Sniper, Siapalah sdra untuk melebelkan TSPA sbg pengkhianat bangsa.. Ahli muzik, peguam, doktor... Eh itu soalan dalam filem ibu mertua ku.... Siapa sdra?... Sdra hanya spt melukut di tepi gantang. Ni tau melukut ka ndak ni?... Hahahahahahahahahahahahahahaa..

Salam sdra ku yang takut HANTU...
BELUM PENDEKAR.

Sniper said...

Salam Kekanda BP,

hahahahahahahahahah (tumpang ketawa).........kalau melukut di tepi gantang pun tidak tau..terpaksalah melukut dibawah gantang...hahahahaha.....

P/S: yang pengkhianat tu pendikar sebab lari dari pertempuran...orang berjuang dia pula yang bersembunyi....

BELUM PENDEKAR said...

Salam adinda Sniper,

Memang benar kata adinda... Kekanda sokongan 100 peratus... Si Murai tu pun sama juga mcm si pendikar... Kata provokasi tepi jalan lah, penulisan memerlukan penelitian lah, blog orang tak update lah Dan mcm-mcm lagi... Apa yang dia buat dia ndak pulak sedar...

Masa pilihanraya kecil batu sapi hari tu, bukan main lagi di mengutuk orang BN. Tup tup PR kalah... Nah... Ndak hijau muka si Murai... Hehehehehehehehehehehe...... Itulah murai, lain kali jgn bersiul ndak tentu pasal... Kan sudah masuk perangkap sendiri....

Pesanan saya, belajarlah dari kesilapan...

Salam
BELUM PENDEKAR.

PERHATIAN

MURAI.KOTA BELUD TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DIUTARAKAN MELALUI LAMAN SOSIAL INI. IA PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN YANG TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKAN PRINSIP BLOGGER MURAI.KOTA BELUD. SEMUA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DI SIARKAN MENAJDI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKUAN ITU SENDIRI.