Popular Posts

Friday, August 13, 2010

KELAPA MAWAR SEMAKIN DI KENALPASTI

Sebentar tadi murai, sempat berkongsi idea berkenaan isu “siapa penulis kelapa mawar”dengan rakan seperjuangan dalam politik sebelum solat jumaat di masjid bandaraya kota kinabalu. Beliau memberi respon yang agak ‘logical’ bahawa penulis blog kelapa mawar adalah seorang ahli politik di kota belud, Alasan nya penulisan yang di paparkan oleh kelapa mawar adalah melibatkan dalam dan luar senario politik di daerah kota belud.

Gerak catur pemimpin seperti DSSK, TSPA, dan DMHJ adalah dalam kawal seliah nya yang membuat tokoh politik ini tertanya-tanya siapa kah kelapa mawar?. Persoalan itu semakin panas bila mana satu pertemuan pemimpin irranun di catur dengan baik oleh penulis blog itu. Sdr razak sempat meluangkan masa menelefon murai untuk menanyakan siapa pengendali blog itu? Namun murai sedikit confious bila mana pengendali blog kelapa mawar di kaitkan dengan roslan hj manshor (R.H.M). di situ ada kewajaran nya kerana murai berpendapat hanya R.H.M sahaja yang mempunyai kelebihan di mata para pemimpin ini.

Dalam penganalisisan yang di buat, pengendali blog itu sememangnya seorang ahli politik yang bijaksana. Setiap penulisan nya dapat menggamit para pembaca dan blogger lain untuk meninggalkan secebis komen dalam paparan nya itu. Walau bagaimana pun murai tidak menafikan bahawa kelapa mawar adalah R.H.M kerna setiap penulisan melibatkan analisa dan fakta politik kota belud.

Kelapa mawar boleh di kaitkan dengan sdr R.H.M, MO, MUSRAM, KIBIN, dan sdr AMINI, kerna hanya mereka sahaja mencapai ranking terbanyak laman blog di hasilkan dengan bermacam karakter. Siapa kelapa mawar masih belum di ketahui tapi akan dapat di kenalpasti akan datang.

12 comments:

pendikar said...

slm murai

antara musram dan roslan sahaja pengendali blog kelapa mawar.

DEPU-DEPU said...

Muraikb..

apalah agaknya perasaan kelapa mawar bila dia jadi sebutan dan di cari pula itu?

saya pun mengikuti penulisan kelapa mawar ini...kadang-kadang terfikir saya jugalah jangan-jangan kelapa mawar ini adalah ahli politik yang aktif di kb. kalau tidak masa kan dia bole tahu isu politik di kb..

macam jugalah si muraikb ini..tidak ditahu juga siapa bah dia ni...nampak macam tahu juga politik kb...

Murai.KB said...

salam pendikar

mmg anda seorg yg pendikar, firasat anda mmg tdk jauh melencong.

terima kasih.


-murai.kb-

Murai.KB said...

salam depu-depu

terima kasih memberi komen yg ringkas dan baik.mgkn ini 1st tym anda memberi komen dalam penulisan murai.

sebenarnya antara murai dan kelapa mawar, masing2 mencari identiti sebenar, cuma kelapa mawar tdk post sebagaimana murai post kn penulisan ini.

jgn risau, suatu hari pasti murai mengetahui siapa kelapa mawar, bagi murai itu penting kerna pengendali blog itu sangat bijaksana dan licik dalam memertabatkan politik bangsa. mgkn kami akan duduk semeja suatu hari nanti memikirkan nasib masyarakat kota belud.

murai menyokong bukan membangkang pengendali blog itu.sekian.


salam hormat


-murai.kb-

tombolo said...

siapa pengendali Kelapa Mawar bukan satu hal besar pun, tak penting adalah penulisannya yang begitu bermakna dalam menganalisis senario politik di Kota Belud.

boY said...

kenapa juga harus mengenali siapa penilis kelapa mawar?? itu memang akan membinggungkan kita. bukan senang kita mecari orang hanya dengan sebuah blog. tidak apa, nantikan saja sesuatu dari Murai.KB..

mai said...

saya pun kadang-kadang masuk ke blog kelapa mawar. tapi saya hanyalah ingin sekadar membaca hasil penulisan dalam blog tersebut. tidak sangka pula ramai yang ingin tahu siapa kelapa mawar.

Dayang said...

Saya telah mengikuti blog kelapa mawar sejak 6 bulan lalu. Penulisan kelapa mawar agak menarik dengan pengetahuan politik beliau yang mendalam dan tahu selok-belok politik di KB. Identiti kelapa mawar tidak perlulah diketahui, biarlah ia menjadi misteri. Insya-Allah, kita akan tahu juga identiti blogger ini. :)

pendikar said...

slm semua

penting juga utk kita mgeathui siapa kelapa mawar, sbb ini boleh di anggap sebagai satu bentuk perjuangan, jadi klu kita semua tahu, senang untuk kita menyokong benda yang mendatangkan manfaat dan mghindarkan benda yang mendatangkan kemudaratan dalam berpolitik.

Jason said...

Adakah ia penting sangat untuk mengetahui siapa penulis Kelapa Mawar???

Jason said...

Apa-apa pun selamat berpuasa kepada semua.

Boten_Trish said...

Let it be a mystery and a secret to his/her identity. Happy Fasting!

PERHATIAN

MURAI.KOTA BELUD TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DIUTARAKAN MELALUI LAMAN SOSIAL INI. IA PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN YANG TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKAN PRINSIP BLOGGER MURAI.KOTA BELUD. SEMUA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DI SIARKAN MENAJDI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKUAN ITU SENDIRI.