Popular Posts

Thursday, August 12, 2010

IDRIS BAKAL JEJAK KEPIMPINAN TSPA

Ramai yang telah menjangkau tindak tanduk politik TSPA kebelangkang ini yang mula mencorak kembali warna pentas politik nya di daerah kota belud. Setiap gerak dan tindak nya di perhati oleh penganalisa politik mahu pun ahli politik yang lain. Kecekapan dan kepintaran nya dalam berpolitik sudah menjadi tabiat politik beliau, kerana itu juga TSPA di katakan jaguh bangsa irranun di awal zaman.

Dalam generasi kini dan mendatang, sememangnya tidak nafikan akan lahir segolongan pewaris yang menjejak langkah setiap pemimpin terdahulu yang akan membela bangsa mahupun membela politik peribadi sendiri. Setiap yang ketua mesti ada pengikut, dan setiap yang pengikut mesti akan lahir seorang yang mampu mengantikan ketua. Itulah firasat seorang ahli fakir politik di tanah air.

Di daerah kota belud, sdr indris hj kisab adalah salah seorang yang bakal mengikut jejak kejayaan TSPA yang mampu mempamerkan kehandalan dan kebijaksanaan dalam dunia politik di pentas politik tanah air. Beliau bukan sahaja mendalami dunia politik akan tapi beliau juga nekad berusaha untuk membantu masyarakat khususnya masyarakat irranun dan amnya masyarakat di kota belud dengan telus dan berketrampilan.

Kprihatinan dalam permasalahan politik di kota belud, membuatkan sdr idris bangkit untuk membantu dan mencernah idea untuk tujuan memulihkan gimik politik yang semakin parah akibat pencaturan politik oleh beberapa tokoh terkenal dengan alasan kuasa dan pengaruh mereka masih lagi relevan di daerah kota belud, walaupun hakikatnya kuasa itu lapuk bak telan zaman.

Kelibat rentak politik TSPA membawa satu inspirasi kepada sdr idris untuk tampil sebagai guru agama (ust) yang giat dalam politik tanah air, mungkin kerana konsep yang beliau terapkan dalam diri “islamkan politik” dan bukan “politik kan islam”. aura kempimpinan yang ada pada idris mampu memberi nafas baru kepada masyarakat untuk mengimpikan seorang pemimpin yang amanah dan bertanggungjawab dengan tugas yang di berikan.

Penulisan kali ini bukan untuk memuji atau membanggakan sesiapa, tapi murai membuat penulisan dengan bebas tanpa di pengaruhi oleh semua pihak. Bakat generasi baru harus di beri sokongan demi melahirkan seorang wakil rakyat yang bertanggungjawab.

5 comments:

RakyatKB said...

Muraikb..

ustz Idris akan menerima tentangan dr adiknya imam Ibrahim yg dilaporkan cenderung kp fahaman parti PAS...

RakyatKB said...

saya rasa kalau dlm Iranun ..masih tidak ada calon yg benar2 mndpt sokongan dr keluarganya..Iranun masi dalam pncarian...

tawadakan said...

saya sangat berkenaan jika al-fahdil Ustaz Idris Kisab menyambung kepimpinan TSPA...itu yg sebaik-baiknya...manunuman den su sarita

Murai.KB said...

slm rakyatKb

dalam bentuk perjuangan mmg ada kekangan..berjuang tnpa halangan bukan satu perjuangan yang seronok.

sesiapa yg berani melibatkn dalam dunia politik, harus berani menempuh pelbagai risiko, dari keluarga mahu pun rakyat. tapi mesti bersifat telus dan amanah.

terima kasih atas informasi anda, murai amat mengharapkan nya.


terima kasih..



-murai.kb-

Murai.KB said...

salam tawadakan

myokong perjuangan seseorang bukan berdasarkan bangsa atau keluarga tapi melibatkan semua aspek.

idris di ramalkan mampu mengikut jejak TSPA dalam politik. sejauh mana kebenaran nya? tggu dan rasai sendiri kepimpinan nya kelak..


terima kasih dengan ulasan anda. murai amat menghargai nya.




terima kasih..



-murai.kb-

PERHATIAN

MURAI.KOTA BELUD TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DIUTARAKAN MELALUI LAMAN SOSIAL INI. IA PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN YANG TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKAN PRINSIP BLOGGER MURAI.KOTA BELUD. SEMUA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DI SIARKAN MENAJDI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKUAN ITU SENDIRI.