Popular Posts

Saturday, July 16, 2011

DAERAH KOTA BELUD TIDAK ADA YANG LAYAK BERGELAR CALON PRU13 SELAGI

Sungguh lama paparan mengenai politik tanah tumpah darah ini saya tidak di bongkar dan di paparkan di mata masyarakat moden masa kini. Di biarkan buat seketika, mereka kembali membina tradisi keangkuhan politik kunun nya berjuang di dalam landasan pembelaan hak masyarakat yang terdampar di pinggiran politik kunu UMNO. Selagi minda masih mementingkan politik peribadi, selagi itu anak muda di daerah ini akan mengutuk sekeras-kerasnya tindakan seumpama itu.

Dengan lantang saya bersuara dan mengeluarkan kata-kata, kepada semua yang bermimpi indah menjadi pemimpin bangsa di daerah ini, sehingga ke hari ini, duka citanya tiada seorang pun yang betul-betul layak memikul tangunggjawab semulia itu. Pemilihan dan kemenangan yang perolehi hanya bersumberkan “wang politik kotor” bukan atas dasar kehendak rakyat sendiri. Di “pilih” kerana “ membahagi” bukan menyumbang kepada bangsa tercinta ini. Sungguh hina pemimpin sebegini.

Ketika memerlukan bangsa, datang menagih simpati, bila pula bangsa datang memerlukan pemimpin sebegini, mereka mencari hela dan alasan menyembunyikan diri. Apa jenis pemimpin seumpama ini? Adakah ini yang di beri mandat memimpin anak bangsa di zaman ini?

“biar mati bangsa jangan hilang harta” adakah ini yang di terapkan di daerah ini. Di mana keadilan ketika pengkhianatan di amalkan? Tidak kah mereka berasa kesian kepada bangsa yang sangat memerlukan bantuan? Walhal, hak bangsa di salah gunakan untuk kelangsungan politik durjana mereka – mereka ini.

Jangan ungkap bahawa,, “ aku lah calon PRU dan pemimpin bangsa ku” kerana anak muda bangsa menghina dan mengutuk orang sebegini yang sanggup menjual maruah bangsa untuk membeli harta di luar negara. Tidak kira dari parti mana UMNO, atau PKR di daerah ini, semua nya tidak layak mewar-warkan calon kepada bangsa tercinta selagi tapuk kepimpinan masih di belenggu harta mewah durjana. Selagi pemikiran membelakangkan ummah, selagi itu anak muda mempertahankan maruah bangsa yang di jual kepada penjajah politik negara.

Anak mudah masa kini akan menyokong pemimpin yang tidak memandang kebendaan, membela maruah bangsa, mengota janji bangsa, mengamalkan budaya seikhlas hati nya. Namun siapakah ia bukan menjadi masalah kerana anak muda sudah dewasa, mampu memilih dan memahami situasi serumit bagaimana. Anak muda bangsa kini , semua nya bukan sekolah di tepi jalan malah berhijrah nun jauh di sana mengambil sebanyak mana ilmu di dada untuk pembangunan bangsa, memperjuangkan hak bangsa yang tercemar serta kelansungan politik tanah tercinta.

2 comments:

BELUM PENDEKAR said...

Pangkah itu maksudnya tidak layak kah atau "di undi" murai?... sebab setahu saya dalam pilihanraya calon yang kita sokongan kita Akan pangkah... Bukan begitu kah?... Makanya pada saya bila Murai pangkah begitu maknanya Murai sebenarnya mengatakan bahawa mereka yang digambar tersebut semua Murai sokong.... Hehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehesalam....................

Murai murai.... Kalau seseorang itu layak atau tidak layak menjadi calon pun, apa juga kredibeliti kita sehingga membolehkan kita menentukan atau mengatakan sipolan Dan sipolan itu layak atau tidak?..... Kalau tiada, baik diam.

Sniper said...

jadi sniper tu apa cerita???????kahkahkahkahkahakh

PERHATIAN

MURAI.KOTA BELUD TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DIUTARAKAN MELALUI LAMAN SOSIAL INI. IA PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN YANG TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKAN PRINSIP BLOGGER MURAI.KOTA BELUD. SEMUA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DI SIARKAN MENAJDI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKUAN ITU SENDIRI.