Popular Posts

Saturday, April 27, 2013

ANWAR GUNA FORMULA 2:1:1 PANDIKAR AMIN DI KOTA BELUD

Senario pengundi Kota Belud sememangnya mengkehendakan pemimpin mewakili suku bangsa di daerah koboi ini. bermaksud, kota belud mempunyai pengundi 3 suku bangsa tetap terbesar iaitu dari dusun, bajau seterusnya iranun. Tiga (3) tahun yang lepas DSP TS pandikar amin telah mengeluarkan fatwa politik dengan memperkenalkan satu formula kepimpinan dalam senario politik kota belud dengan melihat suku bangsa yang lebih selesa muraikb definisikan di wakili atau di pimpin oleh pemimpin yang berasal dari suku bangsa mereka sendiri. ini bermaksud, bajau lebih selesa di pimpin oleh pemimpin bajau, dusun oleh dusun dan iranun di pimpin oleh iranun.

Muraikb kira, pengenalan formula ini di kota belud mengambil kira tentang isu perkauman antara bajau dan iranun yang sering bertelaga dalam pelbagai isu. sebagai contoh isu tanah adat yang menjadi rebutan sehingga kini. Dengan perlaksanaan formula 2:1:1 yakni bajau mewakili dua kerusi iaitu Parlimen dan Dun. manakala dusun satu kerusi Dun dan seterusnya iranun memegang satu kerusi Dun. Perlaksanaan skeptik pemikiran itu memboleh ketiga-tiga suku bangsa bermajoriti di kota belud akan merasa berpuashati dan berpolitik secara aman dan harmoni.

Pendekatan itu, tidak menarik perhatian pucuk pimpinan UMNO dan BN di Sabah malah melabelkan formula itu tidak releven malah ada yang melabelkan sebagai melaga-lagakan perkauman di kota belud khususnya dan amnya di sabah. Dengan pemikiran politik sempit ahli UMNO Sabah, maka formula ini diambil kira oleh DS anwar dengan menurunkan setiap calon yang mewakili 3 suku bangsa ini iaitu saudari Munirah Majlis di parlimen 169, sdr Mustapha Sakmud di N.8 Usukan, sdr Laiman Ikin di N.6 Tempasuk ikin dan sdr Jeremmy ukuh Malajad di N.7 Kadamaian.

Muraikb meneliti setiap perkhabaran yang di bawa oleh pelbagai sumber, pencaturan UMNO / BN di kota belud telah menambah keparaan UMNO di daerah ini dengan tidak mengambilkira isu-isu yang telah lama menjadi bara dan bernanah dengan sekali lagi menurunkan calon Rahman Dahlan di P169, DSSK di Usukan, Herbet di kadamaian dan Musbah di Tempasuk. Dengan memutuskan mempertandingkan pemimpin dahulu yang mempunyai rekod baik dan buruk sebelum ini telah membawa BN ke satu tahap kritikal dan bahaya. Muraikb tidak pernah melihat apatah lagi menduga sebagai pemimpin No 1 Negara DS Najib turun ke sabah dalam menstabilkan sokongan  walhal BN menggangap Sabah adalah "fix deposit BN".  ini adalah rekod dan sejarah buat UMNO Sabah. persoalannya kenapa dan mengapa Najib mengembling tenaga benar-benar memastikan sokongan dan dokongan orang-orang sabah seperti dalam era Tun Mahathir?

Kini dari kajian peringkat awal, orang-orang Kota Belud menolak secara diam atau terang kepimpinan Rahman Dahlan di Kota Belud. dan ramai penyokong Japlin protes kehadiran DSSK yang tidak merubah pembangunan usukan dari dulu di calonkan sehingga lah sekarang. begitu juga Musbah yang menjadikan isu Agropolitan sebagai berat sebelah. Herbet dengan isu empangan tambuotun nya. Maka muraikb sekali menganlisis TIDAK MUSTAHIL pengundi akan memangkah calon yang baru yakni dari pakatan rakyat berdasarkan rekod kepimpinan UMNO di Daerah ini.

justeru itu, muraikb menegaskan bahawa pentingnya pemimpin yang di pilih dan di restui oleh bangsa dalam kepimpinan di daerah ini. Iranun yang tidak dapat di wakili oleh mana-mana pemimpin dari UMNO /BN akan menjadi duri kerana sudah dua penggal suara iranun di NAFIKAN oleh UMNO/BN kota belud mahupun di sabah. Pemesongan kotak undi dari iranun daripada mengundi MUSBAH di Tempasuk kepada keputusan mengundi Laiman mempunyai peratusan yang tinggi.sama-sama kita tunggu dan saksikan perubahan bakal merubah segala-galanya akan senario politik Kota Belud buat sekian kalinya.


8 comments:

Anonymous said...

Anwar guna formula macam mana pun, sekarang sudah kalah

Unknown said...

Hi nama saya Jeanne Xavier dan saya seorang wanita dari Kanada, saya bekerja dengan pemerintah Kanada untuk jangka waktu yang sangat lama dan saya mampu untuk mendapatkan begitu banyak uang selama waktu saya di kantor yang dibuat berjumlah $800,000,000. dan karena itu saya memutuskan untuk berinvestasi pada pinjaman pribadi bisnis untuk membantu memecahkan masalah-masalah keuangan saya sesama manusia. saya memutuskan untuk memberikan pinjaman apapun di 2%, jadi jika Anda tertarik untuk mendapatkan manfaat dari perusahaan saya Anda dapat menghubungi perusahaan saya melalui email: jeannexavier111@gmail.com

Blogger said...

According to Stanford Medical, It is indeed the SINGLE reason this country's women live 10 years longer and weigh on average 19 KG lighter than us.

(By the way, it really has NOTHING to do with genetics or some secret diet and really, EVERYTHING to related to "how" they eat.)

BTW, What I said is "HOW", and not "WHAT"...

CLICK this link to reveal if this short test can help you release your real weight loss possibilities

FRADESY RIRITIA said...

Hai semua

Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
Saya tidak di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai terma dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka mampu dimiliki dan cepat dilunaskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera sekiranya anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com mereka.

Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
EMAIL Syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com.
Whatsapp Syarikat: +1(304)997-4034
E-mel Saya: fradesyriritia12@gmail.com

AHAMAD FAUDZI ABD said...

Hai semua

Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir bahawa tidak ada yang baik yang dapat keluar dari transaksi dalam talian tetapi semua keraguan saya segera ditenangkan dan hilang ketika rakan saya mula-mula memperkenalkan saya kepada syarikat ALL GLOBAL PEMBERIAN PINJAMAN, saya fikir ia masih akan menjadi permainan penipu yang sama, tetapi rakan saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat kesaksian orang lain, saya terpaksa memaksa diri untuk mengikuti semua proses, yang paling mengejutkan setelah memenuhi semua syarat, saya mendapat pinjaman RM 5.000.000 di akaun bank MUAMALAT saya Semasa saya dimaklumkan di telefon saya, saya tidak pernah mempercayainya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan bahawa ia benar dan nyata, dan pinjaman itu ada di sana akaun, saya menariknya tanpa komplikasi dan melaburkannya dalam perniagaan saya Venture.

Sekiranya anda mahukan pinjaman hari ini untuk perniagaan dan memulakan hidup, syarikat, dan kontrak besar, sila hubungi SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL di e-mel mereka di bawah.
E-mel ............. allglobalgrantloan@gmail.com

Dan jika anda mahukan maklumat yang tepat dari saya, maka anda boleh menghubungi saya melalui e-mel peribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

Saya adalah PEMANDU Lori biasa, tetapi sekarang saya memiliki Lori dan saya menjadi penyokong besar, saya memberi jaminan kepada anda semua bahawa anda akan mendapat pinjaman anda dari SYARIKAT yang baik ini.

SYARIKAT: SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL
E-mel: allglobalgrantloan@gmail.com
Tel ............. +1(304)997-4034
e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

Yanti Ari said...

Nama saya Bu Yanti Ari. Saya adalah pemilik bisnis yang menjual kosmetik. Untuk beberapa waktu, saya telah mencari pemberi pinjaman pinjaman yang andal yang dapat saya pinjam untuk mengembangkan bisnis saya dan juga menciptakan pekerjaan untuk orang lain. Pengalaman pertama saya dengan pemberi pinjaman pinjaman internet sangat buruk dan saya kehilangan jumlah 28 juta karena saya mengajukan pinjaman sebesar 600 juta untuk meningkatkan bisnis saya. Setelah pengalaman saya, saya berjanji pada diri sendiri bahwa saya tidak akan pernah meminjam dari internet karena saya ditipu.

Jadi, suatu hari yang setia saya membaca artikel di blog dan setelah saya selesai membaca, saya pergi untuk memeriksa bagian komentar untuk mengetahui pendapat mereka. Saya melihat komentar dari "Dian Pelangi", perancang busana terkenal dan dia berbagi cerita tentang bagaimana dia meminjam pinjaman besar dari perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja.

Kemudian, saya memutuskan untuk menghubungi Dian Pelangi, perancang busana terkenal dan saya menceritakan kisah saya tentang bagaimana saya kehilangan 28 juta karena pemberi pinjaman buruk kepadanya. Saya masih ingat dengan jelas bagaimana dia memberi tahu saya bahwa semua pencarian saya untuk pemberi pinjaman yang andal sudah berakhir. dia mengirimi saya nomor teleponnya dan saya meneleponnya untuk memastikan karena saya tidak ingin kehilangan uang lagi. dia berbicara dengan saya dan berkata saya harus menghubungi detail perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja dan saya akan menerima pinjaman saya tanpa penundaan dan saya harus mencoba untuk berbagi kabar baik saya agar orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

Maka saya menghubungi Ibu Ana Michael melalui email: (ANAMICHAELGUARANTYTRUSTLOANS@GMAIL.COM)
Ini email Dian Pelangi: (DIANPELANGIINDONESIA@GMAIL.COM) yang saya hubungi.
Setelah saya menghubungi perusahaan pinjaman, saya diminta untuk menyerahkan semua yang diperlukan dari saya sebagai peminjam dan setelah beberapa saat, pinjaman tersebut disetujui untuk saya dan saya menerima pinjaman saya tanpa penundaan atau segala bentuk stres.
jadi, saya menambahkan informasi pribadi saya untuk siapa saja yang mencari pemberi pinjaman yang dapat dipercaya untuk menghubungi saya dan saya siap membantu Anda karena saya ingin orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

Nama: Yanti Ari
Nomor telepon saya: +6282116440184
Nomor Whatsapp: +6282116440184
Kota: Medan
Email saya: ARIY6261@GMAIL.COM

Saya berdoa semoga Allah mengabulkan orang-orang yang membutuhkan pinjaman untuk melihat kisah saya ini sehingga mereka dapat diselamatkan saat saya diselamatkan. Saya selalu siap membantu siapa saja yang membutuhkan jadi jangan ragu untuk menghubungi saya kapan saja karena saya tidak ingin orang-orang saya jatuh ke tangan pencuri !!!

PROFESSIONAL PROGRAMMERS(FLIP) said...

Everything in the world is becoming amazing with the new technology of each person becoming the master of his own destiny. I can feel the message you have just spread on your blog post, it carries more than what you can expect, you are a life changer with your wonderful article.
It is same as that of the latest technology on how SOMEONE CAN FAKE MONEY AT HOME SAME AS ORIGINAL MONEY that can be use to buy from any store or exchange and many people are not aware of this simple technique of personal making of money , you can also join our 300.3k members TELEGRAM GROUP on how it works and also bring you own ideas since this is an idea from a member of the forum. Thanks we await your post on our telegram group.

Credit Credit Cards Developers said...

Much obliged for being honest, I will promptly share your blog on my Facebook and Instagram stage to numerous different individuals from my gathering and furthermore exploit to impart to you the new

TECHNOLOGY FOR THE PRODUCTION OF COUNTERFEIT MONEY WHICH IS NOT DETECTED BY ORDINARY MACHINES which many are still blind about it right now, it is likewise the simplest method for getting double riches through this money printing in any country. I request your permission to join our 379.3k members TELEGRAM GROUP
to share with us your daily post for it to also reach my audience. Thanks, I am Scott from Globex, we await you on our platform to.
You can call me Scott.

PERHATIAN

MURAI.KOTA BELUD TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DIUTARAKAN MELALUI LAMAN SOSIAL INI. IA PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN YANG TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKAN PRINSIP BLOGGER MURAI.KOTA BELUD. SEMUA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DI SIARKAN MENAJDI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKUAN ITU SENDIRI.