Popular Posts

Thursday, February 4, 2010

POLITIK BUKAN GULA GULA

Sesiapa yang melibat kan diri dalam dunia politik, secara lansung setiap gerak geri di perhati dari hujung kaki ke hujung hujung rambut, kerana politik adalah sinonim dengan kuasa, pangkat dan wang. semua itu adalah alat asas untuk berpolitik bagi menjadi seorang pemimpin yang di sanjung. jika terlibat dalam dunia kepolitikan ini, seseorang hendak menanam sifat sebagai seorang pemimpin yang telus dalam memikul tanggungjawab.

politik tidak bersifat sebagai gula gula yang habis manisnya ditelan dan dibuang jika puas dan muak dengan rasanya. melibatkan diri dalam politik mesti mampu berani menerima kritikan dan teguran dari penyokong atau pun orang yang di pimpin. mudah melenting adalah bukan sifat seorang pemimpin yang tabah.

di daerah kota belud, ada pemimpin yang menerima kritikan dan teguran, ada yang cepat melenting kerana ego yang tidak bertempat, ada pemimpin yang berbulu ayam. itu semua nya adalah kelemahan dalam kepimpinan sebagai manusia biasa. pengkritik juga harus berasas bagi tidak menyinggung hati pemimpin ini, teguran yang berhemah adalah kunci kekalnya perhubungan antara insan.


No comments:

PERHATIAN

MURAI.KOTA BELUD TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DIUTARAKAN MELALUI LAMAN SOSIAL INI. IA PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN YANG TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKAN PRINSIP BLOGGER MURAI.KOTA BELUD. SEMUA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DI SIARKAN MENAJDI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKUAN ITU SENDIRI.