Popular Posts

Tuesday, February 2, 2010

SEKOLAH RENDAH UGAMA MERABAU


Ketika melawat kampung merabau yang heboh dengan penangkapan sang buaya, saya sempat melintasi jalan short cut ke kampung itu menusuri jalan jawi jawi ke kampung kota bungan seterusnya ke kampung merabau, saya merasa sedih bila mana sekolah agama merabau tidak di naik taraf kan sebagai sekolah sekolah kebangsaan yang sedia ada, sebagai contoh sekolah rendah kampung tamau yang tidak jauh dari situ.(sy tdk sempat ambil gmbr di sebabkan keadaan sdh masuk waktu maghrib)

menurut penduduk disitu yang merupakan bekas pelajar sekolah agama juga, sekolah ini tertubuh sebelum beliau lahir lagi, kini beliau berusia 37tahun, bermakna sekolah agama merabau ini berpuluh tahun sudah, namun tiada penyelenggaraan yang dibuat apat tah lagi peruntukan berupa insfratruktur bagi kemudahan pelajar2 yang belajar dan guru2 yang mengajar.

saya di fahamkan sekolah ini di bawah jheis, tak kan tiada peruntukan yang di mohon, di harap datuk musbah sebagai DUN N6 tempasuk, dapat memberi sokongan penuh untuk menaik tarafkan sekolah rendah ugama merabau ini.

No comments:

PERHATIAN

MURAI.KOTA BELUD TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DIUTARAKAN MELALUI LAMAN SOSIAL INI. IA PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN YANG TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKAN PRINSIP BLOGGER MURAI.KOTA BELUD. SEMUA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DI SIARKAN MENAJDI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKUAN ITU SENDIRI.