Popular Posts

Tuesday, February 2, 2010

PONDOK POLIS WAJAR ADA


Wujudnya pondok polis di setiap kampung dapat mengawal jenayah kecurian yanh semakin berluasa kebelakangan ini, kegiatan mencuri itu di katakan di lakukan pada waktu malam ketika semua orang berehat melelapkan mata, suasana yang gelap tanpa tiang lampu itu, pencuri merasa dapat mengaburkan mata penduduk kampung dengan perbuatan yang keji mereka itu, laporan demi laporan di buat di balai polis, namun aktiviti keji itu masih tidak terkawal walau pihak polis telah melakukan rondaan sekitar jam 10malam.

kampung yang sering berlaku kecurian ialah kampung merabau, kampung pintasan, kampung nanamun dan rampayan laut. se elok dan sewajarnya kampung yang sering berlakunya jenayah curi hendaklah membina pondok polis bagi membendung gejala curi yang semakin menjadi jadi, selain itu, penduduk kampung juga merasa selamat kerana ada nya penguatkuasa yang tinggal di kampung itu. di harap cadangan ini di ambil perhatian bagi kesejahteraan penduduk kampung.

No comments:

PERHATIAN

MURAI.KOTA BELUD TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DIUTARAKAN MELALUI LAMAN SOSIAL INI. IA PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN YANG TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKAN PRINSIP BLOGGER MURAI.KOTA BELUD. SEMUA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DI SIARKAN MENAJDI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKUAN ITU SENDIRI.