Popular Posts

Saturday, February 27, 2010

MUSLI MOHON BETULKAN FAKTA


Dalam komen dan penjelasan sdr musli, beliau menyatakan bahawa ketika DS MA menjadi ketua menteri sabah, kadar kemiskinan telah meningkat sebanyak 23%, kenyataan itu benar akan tetapi itu adalah angka pada tahun 2004 bukan 2009/2010. Kadar angka kemiskinan sebenarnya ialah 16% pada tahun2009/2010. Ini adalah fakta terkini yang di keluarkan oleh jabatan kerajaan, dalam saluran media kerajaan TV1, berita jam 5 petang, hari rabu bersamaan 24hb/02/2010 telah menyiarkan pengumuman bantuan kemiskinan tegar oleh DS Musa Aman kepada rakyat miskin tegar bersama KKLW cawangan sabah, dalam temuramah bersama ketua menteri sabah itu, beliau telah mengumumkan kadar kemiskinan telah Berjaya di turunkan sebanyak 16% daripada 23% pada tahun 2004 yang lalu.

Sewaktu DSSK telah menjawat jawatan sebagai ketua menteri, kadar kemiskinan tegar adalah sebanyak 18% berbanding dengan kadar kemiskinan sebanyak 11% ketika datuk chong kah kiat menjadi ketua menteri sabah, namun angka 16% bukan lah satu angka yang di banggakan oleh rakyat sebaliknya kerajaan harus membenteras kemiskinan tegar dengan sebaik-baiknya bagi kesejahteraan rakyat.

Musli harus membetulkan fakta untuk memberi informasi yang lebih tepat, kerana fakta dan informasi yang kurang tepat akan mengelirukan rakyat, ini akan membawa prasangka yang negative kepada kerajaan dan seterusnya akan memcalarkan imej pemimpin BN tersebut. Musli oli adalah berlatarbelakangkan ekonomi, setiap fakta yang beliau keluarkan, lebih di percayai oleh rakyat berbanding yang lain, namun bukan semua fakta itu adalah tepat, beliau harus memberi fakta yang di sokong dan dapat di yakini akan kesahihan nya.

3 comments:

Pak Cik Amin said...

Muraikb..

sebagai bakal calon Parlimen PRU13, sdr MO harus bertanggungjawab dgn perkara ini..jangan mengeluarkan fakta tetapi tidak tepat..

banyak perkara yg sdr MO tidakj tahu tetapi mengaku pula tahu..

saya harap MO memohon maaf secara terbuka mengenai hal ini.

Pahlawan iranun said...

nah kn sdh aku bgtau dulu MO ni tin kosong saja, sembarang ja dia ckp tu, pd hal dia ksh kabur mata kamu org saja itu. mentang2 dia pandai ekonomi dia lah betul..issh issh MO.simurai pun satu adakah percaya dgn kata2 manis MO. cek dulu baru ckp jgn ckp baru cek.bye simurai..

Murai.KB said...

salam pck amin dan pahlawan iranun

sdr musli tdk tampil dengan penjelasan beliau, mgkn beliau takut untuk bedepan dgn realiti. fakta ini adalah yang terkini bukan fakta musli yang 6tahun lepas.

PERHATIAN

MURAI.KOTA BELUD TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KOMENTAR YANG DIUTARAKAN MELALUI LAMAN SOSIAL INI. IA PANDANGAN PERIBADI PEMILIK AKAUN YANG TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKAN PRINSIP BLOGGER MURAI.KOTA BELUD. SEMUA RISIKO AKIBAT KOMEN YANG DI SIARKAN MENAJDI TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKUAN ITU SENDIRI.